onsdag, juni 20, 2007

Midsommar den stora ångesten

Midsommar, man måste långt ut på landet eller långt ut i skärgården.
Måste äta sill, färskpotatis & gräddfil med gräslök, sedan måste man avsluta allt med jordgubbar. Sedan måste man supa till rejält bara för att vakna dagen efter, all sprit är slut & ett mödosamt arbete med att ta sig hem inleds. Vanligtvis finns det inga som helst möjligheter att ta sig från festplatsen. Buss, eller normal färjeförbindelse är bara att glömma. Dyr taxi eller dyr taxibåt är det som gäller.
Nej tack, jag stannar kvar hemma. Jag har kvar sill i kylen sedan förra midsommaren.
Kokt ris är godare än potatis.
Lyckas jag sedan hitta min VHS med Bosse Larssons midsommarprogram från SVT 1976 så är lyckan gjord.

2 Comments:

Blogger zanza67 said...

Kommer ihåg för 5 år sen då jag vaknade upp bland 25-30 personer i ett sommarhus ute i skogen med tidernas prakt-huvudvärks-baksmälla. Kunde inte röra på mig förrän vid 3-tiden på eftermiddagen och alla märkte säkerligen av alla mina toalettbesök...:/

20 juni, 2007 21:13  
Anonymous Anonym said...

men åh, midsommar som är så härligt. det ska inte vara pretentiöst, men öl i goda vänners lag räcker gott för mig. men ja, jag är fullkomligt kär i den här helgen.

jag hoppas iaf att din midsommar blir jävligt glad! :-D

21 juni, 2007 18:49  

Skicka en kommentar

<< Home