söndag, januari 21, 2007

Memento mori

En av mina absolut bästa vänner dog i sömnen för några år sedan, det har påverkat min syn på sömn död & liv ett gäng. Fast jag förnekar att jag har dödsångest kan jag vara lite smårädd för att gå & lägga mig. Dessutom påminner mig hans död om att man ska vara medveten om att varje dag kan vara den sista, inte som en negativ tanke utan tvärtom. Hur skulle jag vilja att min sista dag var? Det finns inget svar, eftersom det är svårt att veta vilken som är den sista dagen. Tänk om detta var mitt sista blogginlägg?
Vila i frid Ace
Memento mori=Var medveten om din dödlighet

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

...väääldigt medveten om dödlighet just nu... :(

21 januari, 2007 22:51  
Blogger Smiley said...

Det är därför jag föredrar att läsa hos unga bloggare. De bryr sig inte om döden och inte påminner mig om den. För fan!

22 januari, 2007 09:09  
Anonymous Anonym said...

Det vore väl skönt att dö i sömnen... slapp man ju oroa sig för att man skall bli 95 år och hamna på en bortglömd vårdavdelning där man blir duschad 2 ggr i månaden och får stiga upp ur sängen varannan dag...

Om detta vore min sista dag skulle jag be någon bra rygg-kliare att klia mig på ryggen hela dan... :-)

22 januari, 2007 10:22  
Anonymous Anonym said...

Tuvärr glömmer man oftast bort sin egen dödlighet, och tror att man skall leva i all evighet. Fast ibland när någon anhörig går bort, så vaknar man till en liten stund.

Äsch ! varför frukta liemannen. Man kan ju knappast avboka mötet med honom :). Och vill man bli 120 år ?. Inte jag iallafall.

26 januari, 2007 15:25  

Skicka en kommentar

<< Home