torsdag, januari 04, 2007

Efterjulens kranka verklighet.

Den vackra Carl Larsson-julsidyllen börjar flagna i kanterna. De grenar jag borrade fast i granen barrar något förj-vligt, den whiskey som jag hällt i julgransfoten smakar inte så gott längre efter att ha blivit utspädd med vatten & kåda. Den glädje som barnen uppvisade för sina önskade julklappar uppvägs knappt av summan på de räkningar som börjar dimpa ned i brevlådan från diverse kreditinstitut.
Nåja vad är väl en jul i Hökarängen? Den kan ju vara alldeles urtråkig.............och alldeles alldeles underbar.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett tips för den barrande granen är "Barry", finns att köpa på DesignTorget, en gigantisk granpåse som man trär över granen och slipper barr över hela huset när man slänger ut granen!

04 januari, 2007 15:55  
Anonymous Anonym said...

Det finns värre ställen än Hökis, det är jag helt säker på!

04 januari, 2007 23:53  
Anonymous Anonym said...

Detta är orsaken till att jag slutat fira vanlig jul. Barrande granar, räkningar i högar och julångest. Kanske borde pröva whisky jag med nästa år.

06 januari, 2007 17:53  

Skicka en kommentar

<< Home