tisdag, januari 16, 2007

Skitig deal

En av de TVkanaler jag gillar att titta på är Discovery, hur skulle jag kunna veta att de tittar på mig? Detta kom till mig via mail idag:

"Hej Rex!
Discovery Channel har precis startat sin nya programserie "Skitiga jobb" som visar personer som arbetar med hårda och krävande jobb. Tittaren inser att dessa människor är riktiga vardagshjältar.
Letar nu efter personer som vill medverka i tävlingen "Sveriges skitigaste jobb" som precis dragit igång.
De som har hårda och "skitiga" jobb får dela med sig av sin historia och chansen att vinna 10 000 kr i resepresentkort. Dessutom kan de få möjlighet att medverka i nästa säsong av Discovery Channel’s nya programserie.
Är du intresserad av att publicera någonting om denna tävling på din blogg?
På så sätt får dina läsare en tidig information om tävlingen och får genom dig möjlighet att delta och eventuellt vinna.
Tror att en del av dina läsare stämmer in på tävlingens målgrupp och därför tycker att tävlingen är intressant och rolig. På
http://my.discoverychannel.se/skitigajobb/ finns roliga klipp och information om programmet och tävlingen."

Självklart hoppas jag att någon som läser min blogg anmäler sig & vinner så vi kan dela på vinsten.

9 Comments:

Blogger Drysen said...

Jag går i skolan, tror du det räknas som ett skitigt jobb?

16 januari, 2007 17:14  
Anonymous Anonym said...

Insinuerar du att jag skulle ha ett skitigt jobb? Hmpf!

:-)

16 januari, 2007 17:50  
Blogger Heliotropen said...

Min dotter kom hem från dagis med en massa sand i rumpan. Låter inte det tevemässigt, så säg! Allvarligt, att vara förälder, eller vårdare i största allmänhet, kan vara rejält skitigt.

16 januari, 2007 21:37  
Anonymous Anonym said...

Nä mitt jobb är väl inte särskilt skitigt... men mina kunder kan ibland vara ganska skitiga.... igår kom det in en kille som körde sån där slamsugare eller vad det heter... fyttitackarsn va han luktade.. var tvungen att vädra efteråt...

16 januari, 2007 23:31  
Blogger Smiley said...

Sjyst bild Rex! Var den nyare än bilden som du hade tidigare i profilen?

/smygläsare som har inte varit här på länge
=)

17 januari, 2007 10:48  
Blogger Rex said...

Smiley: Vem vet??
;-)

17 januari, 2007 12:43  
Blogger Rex said...

Jag trodde väl det, inte någon av mina bloggläsare har speciellt skitiga jobb. Kanske det finns en chans i programserien "Renaste jobb" förhoppningsvis finns det någon renskötare därute.

17 januari, 2007 12:45  
Blogger Smiley said...

Jag är ofta en renpolerare. När jag parkerar =D

17 januari, 2007 17:39  
Anonymous Anonym said...

"Discovery Channel har precis startat sin nya programserie "Skitiga jobb" som visar personer som arbetar med hårda och krävande jobb"

den där fd kioskarbetaren det stod nåt om i nån kommentar till nåt annat inlägg kan ju anmäla sig, när det var så jäkla jobbigt att sälja vinstlotter....

29 januari, 2007 00:38  

Skicka en kommentar

<< Home