lördag, november 11, 2006

Fars dag i Farsta

När jag var liten vart jag uppfostrad i den läran att fars dag inte är alltför viktigt. en tradition vi behållt i familjen. en teckning som barnen ritat är alltid den finaste presenten det har vi hållt. Varje år får min far en teckning jag ritat själv, han ser lika glad ut varje år.
Men tiderna förändras, mina barn har fått itutat sen spädbarnsår att fars dag är minst lika viktig som julafton eller födelsedag. På fars dag ger man bort dyra kapitalvaror till sin far.
Känns skönt att inte vara så låst i traditionstänkandet utan att man kan ändra lite på det.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här i huset ges det BÅDE pigtjänster som tillagning av middag samt gourmetfrukost och presenter… Det stackars barnet jobbar halvt ihjäl sig. Och moderna får betala livsmedelsinköpen :-)

12 november, 2006 14:25  
Blogger Barbamamma said...

Farsdag har en tendens till att mer och mer likna Morsdag hos oss. Farsdag ser jag som en möjlighet till förändringar i garderoben, inte den jag bär utan den jag ser. I skydd bakom barnen som leende överlämnar paket till far, har han inte en chans. Dessutom måste han inför barnen komma upp till bevis, dvs bära kläderna eftersom barnen har järnkoll på vad de har givit. Mor bara ler.

12 november, 2006 20:52  
Blogger Unknown said...

Ha, ha. Men är inte det här med fars- och mors dah lite fusk? Det blir ju som att de som har barn får en extra födelsedag! Vi utan barn då? Barnlösas dag låter ju inte så kul, men om man får presenter är jag med på det!

13 november, 2006 11:10  
Anonymous Anonym said...

Flyttar man dessutom utomlands, så har man genast TVÅ Mors- resp Farsdag att fira per år...

13 november, 2006 12:33  

Skicka en kommentar

<< Home