lördag, november 11, 2006

Visst fan!

Min vanligaste tanke som jag tänker är: "-Visst fan!".
"-Visst fan!"-Jag skulle tömt diskmaskinen!
"-Visst fan!"-Jag lovade att tvätta sambons jacka när hon var på jobbet!
"-Visst fan!"-Det var ju matsäck på dagis idag!
"-Visst fan!"-Jag lovade ju att ringa tillbaka!
"-Visst fan!"-Jag visste att jag glömt något när jag kände röklukt från spisen.
osv.
Hur blir jag av med denna fula tanke?? Kan jag tänka: "-Oh! Herre min je"?, "-Shiiit!" eller:
"-Nu har du glömt något igen din patetiske glömske gamle man, vore du en häst skulle du skjutas"?
Jag vet inte. Alternativet är att börja komma ihåg saker, men tanken känns avlägsen,
"-visst fan" nu glömde jag kranen till badkaret.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här tycker jag blir bäst:
"-Nu har du glömt något igen din patetiske glömske gamle man, vore du en häst skulle du skjutas"

Ifall det var det du undrade. :-)

Glöm nu inte bort att det är så du ska säga istället!

11 november, 2006 09:59  
Blogger Marika said...

Halloj!
Du har en utmaning på min blogga!
Trevlig Helg!

11 november, 2006 14:42  
Blogger zanza67 said...

Det är ingen ful tanke....Tänk på hur mkt roligt och viktigt du komer på istället!

11 november, 2006 23:32  

Skicka en kommentar

<< Home