fredag, oktober 06, 2006

Hård, hårdare, Stockholmare

En sak som slår mig när jag vandrar i vår vackra huvudstad är hur de flesta kämpar med att se så hårda ut som möjligt.
Nu menar jag inte syndromet som drabbar inflyttade landsbor till huvudstaden som börjar bete sig lite högdraget & springer runt Stureplan för att vara rätt.
Nej jag menar att de flesta man möter försöker se ut som om de voro medlemmar av alla bikers & gangsta-grupperingar som finns.
Har de sett "Fight club" & "Scarface" alltför många gånger? eller har de hemmorojder?
För övrigt är jag själv inflyttad landsbo, utan hemmorojder.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förlängd trotsålder? Man fortsätter envist att bevisa att man minsann inte tänker göra så som mamma och pappa sa…

Fast det kan också vara en slags maktkänsla som sitter i kläderna. Kläder påverkar ju hur man känner sig. Eller så kanske det har blivit en slags "uniform" bland somliga musikkretsar? Så att du kanske träffar fler med sådan uppsyn än vad jag gör i Kappelshamn... :-)

Om jag börjar tänka på att alla i Kappelshamn skulle klä sig i svarta t-shirts, jeans och svart skinnjacka så är det inte utan att jag småler. Det skulle inte gå att ta på allvar. Vi skulle bara gå runt och skratta allihop och därmed spräcks liksom själva vitsen med looken.

06 oktober, 2006 09:09  
Anonymous Anonym said...

Ja, kan bara instämma. Det slår mig ofta när jag kommer till Stockholm, fast jag tycker inte Uppsala-bor är särskilt mycket bättre, tyvärr...! Ha en bra helg!

06 oktober, 2006 12:56  
Blogger Jill Wegerup said...

Tyvärr känns det som att även landsbygden drabbats av denna åkomma. Det är hårt att vara kool nuför tiden.

06 oktober, 2006 15:22  
Blogger Frk Fleggman said...

Stockholm - tummelplats för alla lantisar som inte får lov att vara någon de inte är där hemma i Knäckebröhult. Rätta mig om jag har fel.

10 oktober, 2006 11:36  

Skicka en kommentar

<< Home