torsdag, augusti 10, 2006

Mognadssaker

Noterade att jag samlat på mig lite mognadssaker: Takbox på bilen, långt skohorn (så man slipper böja sig), & ett par sköna tofflor.
Tycker jag att det känns hårt att möta ålderdomen? nej jag börjar se fram emot det.
Sitta lugnt i sitt bibliotek i sin favoritstol iförd en rökrock och puffandes på favoritpipan och låta öronen smekas av dragspelsmusik på öronbedövande volym.
Tyvärr har jag aldrig rökt så det kanske blir svårt, dessutom har jag lite svårt för dragspelsmusik. Tror jag försöker hålla mig ung ett tag till.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Får man byta ut dragspelsmusiken mot lite soft reggae, tro? ;-)

11 augusti, 2006 01:31  
Anonymous Anonym said...

Tjocka tröjor med dragkedja... Det är jobbigt att lyfta armarna över huvudet!

11 augusti, 2006 19:08  
Anonymous Anonym said...

Vafalls? "Långt skohorn"?
Var det inte du som gymnastiserade hej vilt på Orbitreken, tack vare några bilder på din näthinna?

/ Sthlm

11 augusti, 2006 22:44  
Blogger Eugéne de Beauharnais said...

Bäste Hr Gisslén

Att iförd rökrock medelst tillhörande fez, pipa och en konjak dra sig tillbaka till bibliotekets trygga famn är intet att raljera kring. Dock måst undertecknad rekommendera att Hr Gisslén byter ut den så kallade dragspelsmusiken mot förslagsvis Elgar eller annan uppbyggelig dito

14 augusti, 2006 14:21  
Blogger Tina Högman said...

Min tonårsdotter anser att jag har problem. Fast jag tror att det är hon som har problem. Hon tycker att jag ska bete mej mer som en tant nämligen. Jag känner mej inte gammal, alltså är jag inte gammal. Fast hon tycker jag borde vara det... Man ska inte gilla rockmusik, snabba bilar, vara allmänt sprallig, för då är man PINSAM!

14 augusti, 2006 15:59  
Blogger Rex said...

Tonårsbarn måste tycka att deras föräldrar är pinsamma, det ingår i deras frigörelseprocess.

14 augusti, 2006 18:07  

Skicka en kommentar

<< Home