tisdag, mars 28, 2006

Kamp

Idag har det varit en hård kamp på kontoret, jag har haft 2 stycken hårdnackade motståndare. Jag vann till sist mot den ena, nu är det bara en kvar.
Måste vara något skumt när bägge datorerna på jobbet slutar fungera samtidigt?? När jag dessutom skulle skriva detta inlägg i bloggen, talade den nyss besegrade datorn om för mig att jag inte hade någon nätverkskabel ansluten.
Jag brast ut i mitt mest fruktade samurajvrål och slängde mig graciöst över reboot-knappen.
Om ni kan läsa detta inlägg vet ni att jag vann.
Triumf.

9 Comments:

Blogger Unknown said...

Nej, jag kan inte läsa det här inlägget. Hur så?

:-)

28 mars, 2006 17:13  
Blogger Rex said...

Det kanske är för att du har en Mac ;-)

28 mars, 2006 18:33  
Blogger A said...

Få saker kan reta upp mig så som krånglande datorer... antar att jag behöver lite av din kämparglöd. Jag förlorade min kamp förra veckan - resultat: ny dator hemma och stort hål i plånboken! :)

28 mars, 2006 18:54  
Blogger Unknown said...

Om alla mänskor hade mac skulle världen vara ett vänligare ställe.

Jag fortsätter att ta in din blogg via telepati som jag gjort hela tiden ;-)

28 mars, 2006 19:44  
Blogger Drysen said...

Rex power!! :D

28 mars, 2006 20:39  
Blogger Pia-Pralin said...

Jag vet precis vad du pratar om. Jag har ju fått upp att jag inte har "tillåtelse att visa denna sida" i flera dagar.. följt av "fel lösenord". Men jag är också en vinnare......jag har besegrat den ovillige i min dator..

28 mars, 2006 23:10  
Blogger Rex said...

Glädjen av att ha besegrat en PC-djävul känns bra. Tyvärr har jag en djävul kvar och den är så pass ny så jag vill inte ersätta den med en ny.

29 mars, 2006 00:12  
Blogger Unknown said...

Mac :-) Macänglar.

29 mars, 2006 10:51  
Blogger zanza67 said...

1. kolla så att modemet är internetkompatibelt...
2. kontrollera så att det inte är ngt fel på faderkortet - det skall sitta bredvid moderkortet...
3. kolla chipsetet så att inte en ostbåge har fastnat där...
4. kolla så att inte ir-kabeln har lossnat...
5. ser det fortfarande inte ok ut så starta om skärmen

datadoktorn

29 mars, 2006 14:39  

Skicka en kommentar

<< Home