onsdag, mars 22, 2006

Lik en kändis

Satt vid en fabulös pizzeria i Södertälje för ett antal år sedan. En farbror vid ett nära bord stirrade intensivt på mig & sade: "-Du ser ut som en kändis som jag känner". Jag ville ju inte verka oartig, så medans jag log & frågade: "-Vem??", snurrade det i mitt huvud vem jag kunde vara lik? Roger Moore, Elvis Presley, Midge Ure, Brasse Brännström, eller Sven Tumba, så sa han:"-Demis Roussos". Skulle jag bli smickrad eller förolämpad? Demis är ju faktiskt en av mina favoritartister, men hans kroppshydda var vid den tidpunkten inte i närheten av mitt midjemått. Nu har jag gått om midjemåttet för länge sedan, men min sångröst är inte ens i närheten. Resten av kvällen på pizzerian försökte jag se så ogrekisk & smal ut jag någonsin kunde.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur kan man se ogrekisk ut Du har ju lite utav det utseendet i dig Kan förstå att han såg en Demis Roussos i dig men sjunger du lika bra? Har hört en del med dig och kan tänka mig en ny sådan i skandinavisk version
Mari

22 mars, 2006 01:51  
Blogger Elin i Björken said...

Vem tycker din sambo/fru att du liknar? Det är kanske viktigare?

22 mars, 2006 06:41  
Blogger zanza67 said...

lol...var det så här du såg ut den kvällen: http://i19.ebayimg.com/04/i/04/88/8c/57_1_b.JPG

22 mars, 2006 09:42  
Blogger Rex said...

Elin: Jag har klantat till det lite, jag tog min sambo till en optiker för att skaffa glasögon nyligen, så snart kanske jag får höra hur hon tycker jag ser ut ;-)

22 mars, 2006 11:26  
Blogger Unknown said...

Just nu är jag inte lik någon vad jag vet - jo min dotter!

Men förut såg listan ut så här: Per Gessle, Marie Fredriksson och Annie Lennox (beroende på vilka frisyrer de och jag hade)

Min pappa gjorde en gråstarr-operation och beklagade efteråt att han plötsligt såg mycket äldre ut när han kollade sig i spegeln :-)

22 mars, 2006 11:32  
Anonymous Anonym said...

Väntar med spänning på sambons kommentar!

Dom säger att jag påminner om Ruslana, hon som vann Eurovision Song Contest för ett par år sen. Hmmm... Hårfärg och -längd kan jag hålla med om, men resten?? -Tillåt mej storskratta!!! :)

22 mars, 2006 17:47  
Blogger Frk Fleggman said...

Fleggman = Helena Bergström, Malin i Ace of Base samt Yvette, Falos flickvän (Uti vår hage). Allt enligt andra - enligt mig själv endast lik Skitolle Vik som ingen mänska är lik.

23 mars, 2006 15:13  
Blogger A said...

Så länge jag inte har en spegel i närheten finns det massa vackra människor som jag tycker mig likna!! ;)

23 mars, 2006 17:30  
Blogger denfrustrerade said...

"Forever and ever and ever, you´ll beeeee the one..."
Var i all världen är min gamla Demis Rossos-LP?

23 mars, 2006 18:46  
Blogger Pia-Pralin said...

ja... jag liknar nog ingen, eller jo.. nån sa att jag ser ut som en älg när jag kommer traskande...(jag är ganska lång och har långt hår) vet inte om jag skall bli smickrad eller bli förolämpad ;-)

24 mars, 2006 10:15  
Anonymous Anonym said...

Ehh... Så här en månad eller så i efterskott kan jag meddela att en pojkvän och en hel radda kollegor brukade säga att jag liknar Elin Ek. När hon jobbar. Som Grynet.

Behöver jag säga att pojkvännen numera är ett ex och att jag inte jobbar där längre?

:D

09 april, 2006 21:03  

Skicka en kommentar

<< Home