onsdag, september 21, 2005

Släktfärsning

Jag läste en gång en teori om att otur var bestämt i generna??
Tycker jag låter helt bisarrt. Det skulle ju betyda att om mina förfäder hade tråkigt och otur så skulle det smitta av sig på mig?
Det här känns som om det är värt att kolla upp. Vilka var mina förfäder och vad har de varit med om??
Förvisso känner jag mig inte otursförföljd, tvärtom (jag vinner ju på lotto ibland för bövelen).
Men teorier och fördomar är som gjorda för att bekräftas eller mosa.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att otur skulle vara bestämt i generna låter totalt fel. Ofta ser man ju inte bortom sina egna gränser, och då är det lätt att tro att man har otur.

21 september, 2005 05:08  
Blogger Rex said...

Håller med fastfood. Som vanligt finns det nån människa som kommit fram till det i någon undersökning. Men i samma ögonblick man accepterar den teorin har man ju gett upp.

21 september, 2005 10:42  

Skicka en kommentar

<< Home