onsdag, september 21, 2005

Ljudbok

Tänkte göra resan till och från jobbet lite festligare så jag nappade på ett erbjudande med ljudböcker & portabel CD-spelare.
Tyvärr så när det är som mest spännande ringer mobilen, eller så kommer någon och undrar om det är min Metro som ligger på sätet? För att inte tala om kontrollanterna, lyssna på en ljudbok & vips dyker de upp.
Dessutom känner jag mig som en koloss med min CD-spelare när alla andra har en smutt mp3-spelare som får plats i ena näsborren.
Har provat att lyssna på kvällen innan jag somnar, men nästa kväll kan jag aldrig hitta tillbaka till det kapitel jag var på innan jag somnade.
Det hela slutade med att jag
en natt trasslade in mig i hörlurssladden i sömnen
så att CD-spelaren for i golvet & gick i småbitar.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan man inte sätte ett bokmärke i CD-spelaren? Nähä! Men nu när CD-spelaren ändå är paj, kan du inte skaffa MP3 och ladda ner ljudböckerna på den då? Lycka till! Kram!

21 september, 2005 13:40  
Anonymous Anonym said...

Jag lånade en ljudbok på bibblan, en mkt bra deckare som jag satte i stereon och lyssnade på när jag målade om lite möbler en sommar...den var så spännande att det slutade med att jag målade även om alla ytterkrukor i vardagsrummet + lite ramar på väggarna....kanske lite väl mkt vitt och enformigt rent inredningsmässigt, men jag hann höra upplösningen i boken och var rätt nöjd ändå ..

kramizar Mia

21 september, 2005 16:13  
Blogger Nemo said...

Kan rekommendera Sony Ericsson K750i...går inte ini någon av mina kroppsöppningar men den har ALLT. Mp3, kamera, minnekort med plats för 2 Gb...vilket innebär att man galant kan stolpa runt med 4-5 ljudböcker i mobilen...den går även att ringa med.

21 september, 2005 17:23  
Anonymous Anonym said...

Du kan lita på teknikens under...ja nått sånt sjöng Wilmer X ;)

21 september, 2005 17:30  
Anonymous Anonym said...

Hittade hit via en länk i någons gästbok och måste säga att för att vara tråkig blog så är den väldigt rolig. ha det gott och köp dig en mp3 spelare :)

21 september, 2005 18:18  
Anonymous Anonym said...

En mp3spelare kan väl inte vara nåt problem för en kille som brukade få fram dom mest underliga klickljud diverse dubbla baskaggar körda genom ett D&R bord...;-)

21 september, 2005 22:05  
Blogger Rex said...

D&R bord & dubbla baskaggar är ganska stort för T-banan

21 september, 2005 22:12  

Skicka en kommentar

<< Home