söndag, september 18, 2005

Existensberättigande

"Denna dagen ett liv" för att citera farbror Melker i Saltkråkan (var det rätt?).
Under dagens lopp har det strömmat in en hel drös med positiva omdömen. Tack för det.
Har fått ett antal tips på intressanta bloggar som jag ska fördjupa mig i, plötsligt.
Under tiden som kommentarer och mail ramlat in har jag haft kul, betydligt mer kul än på länge. Detta har fått till föjld att jag har inget tråkigt att skriva om just nu och det kan i värsta fall innebära slutet för "Universums tråkigaste blogg".
Skam den som ger sig, imorgon är det måndag och måndagar brukar ha en enormt stark inverkan på de tråkiga sakerna i tillvaron. Om jag har otur så är det t-banetåg som jag tänker ta på morgonen taget ur trafik, det regnar dessutom ymnigt eftersom mitt paraply ligger kvar hemma, allt arbete som jag slutförde i fredags måste göras om på grund av slarv, anledningen till att alla ler mot mig är för att på min mörka tröja är det en lååång rand av tandkräm som lyser vitt över hela tröjan (jo det har faktiskt hänt mig) nej framtiden ser fortfarande dyster ut. Perfekt (för min blogg).
Detta inlägg var mest ett stort tack till alla som kommenterat och mailat.
I fortsättningen kommer det inte att vara lika kul.
-Nu kan det inte bli värre sa pessimisten, -Jorå sa optimisten.

18 Comments:

Blogger Karolina Lassbo said...

"Denna dagen ÄR ett liv" tror jag Melker sa... Men jag är inte säker! Ta åt dig alla komplimanger för din blogg är skitskoj! Även fast den inte är så glamourös. ;)

MVH Karro på Glamourbloggen
http://karolinalassbo.blogspot.com

18 september, 2005 22:55  
Blogger Sunflower said...

Jag kom hit via Aftonbladet, och kände igen bloggen. Så dig, eller din blogg, har jag sett tidigare, men kommer inte ihåg hur jag kom till den den gången. :) Jag tycker i alla fall att den inte är universums tråkigaste. Kommer att fortsätta läsa den! :) Hoppas att helgen varit angenäm!

19 september, 2005 00:13  
Blogger Tanvir said...

Ja, den har slutat vara tråkig. Eller egentligen har den inte varit så tråkig alls.

Hursomhelst... går inte tunnelbanan var femte minut under morgonrusningen? Det gör det i alla fall från var jag åker, på röda linjen. Sen har jag läst att det kommer vara soligt imorgon (måndag). Det är bara att vara positiv. Du lever livet, livet lever inte dig!

19 september, 2005 00:51  
Anonymous Anonym said...

tja rex!

ja det var ju inte roligt detta!

peter

19 september, 2005 00:52  
Anonymous Anonym said...

skitrolig blogg ju jag skrattar som fan! har lagt till i favoriter! Kör på lika kul-tråkigt du visat prov på hittils. Livet är fan inte bättre än det du beskriver.

19 september, 2005 01:11  
Anonymous Anonym said...

Den här bloggen är inte tråkig - bara ointressant

19 september, 2005 01:28  
Blogger maanbarn said...

Du skriver bra, och jag tror du citerade den käre Melker exakt, han är riktigt djup mellan galenskaperna. Tack för telänken, den har jag inte lyckats få tag på själv så det var snällt. :-)

19 september, 2005 01:30  
Anonymous Anonym said...

Hej igen! Tack för inlägget, men jag är ju passe´nu...Det är ju DU som rockar denna vecka. Om du vill ha ett litet hum om vad som KAN vänta dig närmsta veckan, så spana in min senaste blogg... Men eftersom din blogg är så mycket "tråkigare" (skulle inte tro det, va?!!!) än min roliga blogg, så blir det nog ännu mer omvälvande för dig! (Men säg inte upp jobbet än, va!) Kram & Ha en underbar vecka! Kram!

19 september, 2005 01:31  
Anonymous Anonym said...

Blog and Website Visitor Traffic: Finding Offline Sources
You have probably already tried many ideas for gaining new readers through internet promotions ... ... including higher search engine rankings through SEO, publishing internet articles, and posting blog ...
Hi, I was just blog surfing and found you! If you are interested, go see my lithographs related site. It isnt anything special but you may still find something of interest.

19 september, 2005 02:53  
Anonymous Anonym said...

Hoppas dagen idag blir urtråkig för jag kan inte vänta tills jag får läsa nästa bloggpost ;)

Ja en kram får du allt!

19 september, 2005 07:16  
Anonymous Anonym said...

Min blogg e trakigare an Din, slar vad...

19 september, 2005 07:26  
Anonymous Anonym said...

Ja, så långt har jag inte tänkt än, men jag har ju en liten kille här hemma med, så han blir ju också tonåring så småningom... Efter det får jag väl adoptera nya tonåringar då, eller nåt... Förslag? Kram!

19 september, 2005 09:59  
Blogger Nemo said...

Bara hur bra som helst... hela tiden...

19 september, 2005 10:27  
Blogger Nemo said...

Bara hur bra som helst...hela tiden.. och så boooring... underbart

19 september, 2005 10:28  
Anonymous Anonym said...

Gillar din blogg ju...o du...tänk om du i din "tråkiga" värld visste att det är du som är orsaken till min sons namn....Ha de!!!

19 september, 2005 15:22  
Blogger Rex said...

Min värld är inte tråkig, men min blogg är det. Det där med sonens namn väcker nyfikenheten såklart?!

19 september, 2005 16:07  
Anonymous Anonym said...

För att klargöra så var du en av mina stora idoler på 80-talet o jag sa att om jag får en son nångång så ska han heta Rex...precis så är fallet... Min äldsta son heter Rex...och jag blev så glad när jag läste om din blogg på AB och förstod att det var du..(precis när jag berättat om namnvalet för en kompis som såklart inte visste vem du var....för ung!)
Ha en bra dag!!

20 september, 2005 10:03  
Blogger Rex said...

Hej Mia. Kul att höra. Jag har alltid sagt att får jag en son ska han heta Tage, -Misstage.
Men så vart det ju inte. Han är varken ett misstag eller heter Tage.

20 september, 2005 10:41  

Skicka en kommentar

<< Home