tisdag, maj 22, 2007

Hälsena

Jag har alltid varit otroligt störig över det faktum att jag aldrig har rökt eller varit slav för nikotinet.
Men min glädje fick sig en liten törn idag när jag läste följande krönika i gratistidningen City idag: Krönikalänk!
Där framgår att varken Adolf Hitler, Richard Nixon, Idi Amin eller Saddam Hussein var rökare heller!!??
Vad säger det om mig som människa?
Har jag inte varit lite väl brysk mot mina barn på sista tiden?
Skällde jag inte ut en bilist som parkerar sin bil mitt bland alla barnen på min dotters dagis nu i morse?
Och den lille myggan som förirrat sig in i mitt sovrum, var jag verkligen tvungen att använda sånt övervåld för att tysta den?
Någon som har en svag menthollight cigarett med extra filter jag kan börja tjuvröka lite på till att börja med??

8 Comments:

Blogger Puman said...

jag är feströkare = mini slav! :(

22 maj, 2007 18:31  
Blogger Drysen said...

Sånna där chokladcigaretter är rätt bra att börja med har jag hört.

23 maj, 2007 15:30  
Blogger Rollx said...

Du kommer med andra ord att bli diktator i Sverige.

Jag ansöker härmed om att bli din militära rådgivare. Jag föreslår att vi som första åtgärd anfaller Ryssand. Man skäms som Svensk över hur illa kriget gick förra gången (Poltava).

Vi kan bättre !. :)

23 maj, 2007 21:57  
Blogger Rex said...

Drysen: När jag var liten (på 1800-talet) fanns det lakritscigaretter, en delikatess.
Rollx: Helt rätt låt oss lyckas där Karl dussin, Napoleon & Hitler misslyckades-mot ryssland.

23 maj, 2007 23:57  
Blogger Rex said...

Puman:
Hoppas det inte är fest varje dag??
;-)

24 maj, 2007 00:37  
Anonymous Anonym said...

Dom får skriva vad dom vill, jag börjar i alla fall inte röka! :)

24 maj, 2007 10:08  
Blogger Drysen said...

Lakritscigaretter?! :O Det låter som redigt tunga grejer det!

24 maj, 2007 22:46  
Blogger Puman said...

inteeeeee varje dag - fast nästan ;)

24 maj, 2007 23:12  

Skicka en kommentar

<< Home