torsdag, april 19, 2007

Polare från förr

Idag vart jag uppring av en gammal bekant. Skitkul, länge sedan vi hördes av. Hon frågade om ditt & datt, frågade hur gamla mina barn blivit & om jag sökt bostadsbidrag??!!
Jag svarade nej på den sista frågan.
"-Vad synd", sa hon.
"Jag jobbar för ett marknadsinstitut nuförtiden och skulle behöva män med barn & bostadsbidrag för en marknadsundersökning, vad synd att du inte passar in, men vi kanske kan höras av för en lunch någon dag?"
Det tyckte jag lät som en bra idé, men jag vet inte om hon hörde vad jag svarade, hon var nog redan på jakt efter andra pappor som sökt bostadsbidrag.
Så till alla mina andra gamla bekanta:
Hör av er, ni kanske till och med har betalt för att prata med mig?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå Rex!
En"polare från förr" Som säger hej utan förbehåll.
Brasse från Nykvarn

23 april, 2007 02:23  

Skicka en kommentar

<< Home