torsdag, april 19, 2007

Till Rikspolischefen:

Hej Rikspolischefen idag var jag nära att bli påkörd av en bil som körde mot rött i en korsning. Jag körde ikapp idioten och skrek och gestikulerade, men den vilsne chauffören verkade helt omedveten om sin tabbe.
Tyvärr hade jag ingen möjlighet att preja ner han i diket och förklara, eftersom jag inte ville repa lacken på min bil.
Då slog det mig, om polisen lånar ut en tjänstebil till mig så kan jag ju preja ner de jag ser som kör mot rött.
Eller ge mig åtminstone ett tjänstevapen så kan jag skjuta sönder däcken på rödljuskörarna.
Jag kräver inte speciellt hög ersättning heller, är mest intresserad av trafiksäkerheten.
Hör av er jag väntar.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

I trafikens glada (??) virvlar vore det stundom gott att äga en pansarvagn...

19 april, 2007 16:02  

Skicka en kommentar

<< Home