onsdag, april 04, 2007

Öppet brev till finansministern:

Till Anders Borg:
Hej Anders, eller ska jag kalla dig Herr Borg?
Jag har förstått att du slitit hårt med budgeten och ber om ursäkt att jag hör av mig så här sent. Jag tänkte ge dig ett förslag på hur vi ska få bukt med statens finanser.
(Detta gör jag för Sveriges skull inte för mitt eget höga nöjes skull.)
Min plan är enkel: Ge mig makabert mycket pengar, eftersom jag gillar när pengar rullar får vi igång restaurangnäringen, teknikföretagen, PC-tillverkarna, bostadsmarknaden, godistillverkarna, filmuthyrare m fl. På det viset blir det som ringar på vattnet eftersom alla anställda inom dessa näringsgrenar får mer pengar och kan i sin tur öka konsumtionen och sysselsättningen i Sverige.
Vi ska inte spara oss in i framtiden vi ska handla oss in i framtiden.
Dock är det viktigt att du inte beviljar mig ett lån, jag tror inte på att låna för att konsumera utan ge mig bara pengarna.
Ring mig så får du kontonumret.
PS. Själva tipset jag ger dig är gratis, men du kan kanske bjuda mig på en god middag på någon bra restaurang som tack? DS

3 Comments:

Blogger zanza67 said...

Äntligen någon som vill handla och inte bara sitter med armarna i kors. Glad Påsk!

05 april, 2007 17:49  
Anonymous Anonym said...

Ja du...

06 april, 2007 10:53  
Anonymous Anonym said...

Nehej, for det ar jag som ar Anders Borg!

07 april, 2007 10:00  

Skicka en kommentar

<< Home