tisdag, november 28, 2006

Varning män!

Detta är en varning till alla äkta män. Lär er av mina misstag.
I åratal har jag dolt sanningen för min fru. Tror tyvärr att hennes misstänksamhet har börjat vakna.
Jag har tyvärr lyckats stoppa in disken rätt i diskmaskinen, tvättat flera maskiner tvätt i rad utan missfärgningar samt lagat middag utan att brandvarnaren satt igång.
Efter att i åratal jobbat hårt på min fasad som hopplös i hushållet så får jag bara mer & mer att göra härhemma, större & större ansvar läggs på mina axlar.
Häromdagen fick jag till och med gå och handla ensam med endast en inköpslista & lite hushållspengar, i ett desperat försök att återställa ordningen köpte jag en sexpack folköl (som jag inte ens dricker) istället för mjölk. Får se om hon gick på det.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varning män? Varning alla! Min mamma körde den där metoden. Hon började så fint förvandla alla mina plagg till svagt rosafärgade i tvätten så att jag blev tvungen att börja tvätta själv när jag gick i sjuan…

Jag har själv anammat metoden i uppfostrande syfte, fast då kanske mer med inriktning på att INTE baka :-) Tills sist börjar ens barn att baka! Hurra!

28 november, 2006 19:20  
Blogger Emm said...

ok - det är så det funkar....
Ska ha detta i åtanke in case of ingående i tvåsamhet...

29 november, 2006 18:01  
Anonymous Anonym said...

Jisses! Jag kämpar som ett djur för att hålla min gubbe borta från detta inlägg. Jag vill ju inte att han ska lära sig några dumheter. ;)Han är jättebra på att hjälpa till i dagsläget.

/nöjd husmor

30 november, 2006 08:20  

Skicka en kommentar

<< Home