måndag, september 12, 2005

Tung post


Idag när jag kom hem så gick jag som vanligt igenom posten. Mest reklam (och räkningar) förstås som vanligt.
Men mitt i posthögen låg där ett personligt brev från ledningsgruppen för Ellos postorder, eftersom jag var en av deras bästa kunder skulle jag få massa gratisprylar och rabatter när jag beställer nästa gång ur katalogen. Hur tungt som helst.
Det som skrämmer mig är att jag är en av deras bästa kunder, jag handlar ju aldrig från Ellos.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förvånansvärt var också att hela ledningsgruppen var män!! Vad har män med postorderkataloger och göra!

18 september, 2005 09:58  
Anonymous Anonym said...

Du behöver inte vara orolig, har handlat med dom en gång och fick också detta erbjudande :)

18 september, 2005 11:22  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha:)) Ser ut som en inbjudan till Vita Huset, inte dåligt av Ellos!

18 september, 2005 11:44  
Anonymous Anonym said...

Har fått liknande brev samt trogen kund certifikat från en bokklubb, som hämtat info från tidningen Amelia som jag prenumererat en gång på (erbjudande 5 nummer, svarade aldrig på deras 8 mer och mer hotfulla brev om att fortsätta prenumerationen). Nåväl, bokklubben ansåg att jag var en oerhört trogen kund och jag skulle förutom att få det enorma förtroendet att köpa en bok i månaden även få, eftersom jag var en så oerhört trogen kund, en kundvagnspolett alldeles gratis, för jag var ju en så trogen kund. När jag en tid senare fick exakt samma erbjudande från samma bokklubb skrev ett långt brev och sa att de måste ha blivit totalt grundlurade av Amelia men de hörde aldrig av sig.....

18 september, 2005 13:50  
Anonymous Anonym said...

Haa haaaa, det var absolut bland det roligaste jag sett!
Fantastiskt.

18 september, 2005 16:29  
Anonymous Anonym said...

Jag har också fått detta exklusiva erbjudande. Jag har gjort misstaget att köpa pik'etröjor av dem en gång, så efter det har det halglat av liknande fin-fina erbjudanden. Det som stör mig mest är att Ellos tycks tro att deras presumtiva kunder går på sån här skit. När jag fyllde år nyligen så fick jag ett "brev" från deras marknadsavdelning där s.a.s. hela deras marknadsavdelning hade skrivit på ett grattiskort.

Jag och frugan skrattar gott åt Ellos vars marknads- och försäljningsansvariga tycks vara helt urbota dumma!

De skulle nog kunna öka sin försäljning om de hade behandlat befintliga och presumtiva kunder med respekt. Sån här utskickad skit är inget annat än förolämpningar!

Klart kul blog! Den kan inte vara i närheten av universums tråkigaste!

18 september, 2005 17:17  

Skicka en kommentar

<< Home